שיטות ייצור מדרסים

תוכן עניינים

ייצור מדרסים בהתאמה אישית

כתוצאה מהעלייה במודעות לבריאותנו ולמצב גופנו, החלה ההבנה וההכרה כי יש לדאוג (ואף יותר) לבריאות כפות הרגליים שלנו, אשר נושאות את כל משקל גופנו וכתוצאה מכך, אנשים החלו לבדוק ולהבין יותר את עולם המדרסים.

אנשים רבים סבלו לאורך השנים מבעיות (שהוזנחו) בכפות הרגליים, החל מפלטפוס, ועד קריסה של כף הרגל, עובדה אשר השפיעה רבות על תפקודם בשוטף ולכן, בשנים האחרונות עולה יותר ויותר המודעות לשימוש במדרסים.

אך למרות כל האמור לעיל, עדיין אנשים רבים מתפתים מפרסומים שונים ומהצעות למדרסים במחירים נמוכים עד מגוחכים, מבלי להבין או לבדוק שמדרסים אלה אכן מטפלים בבעיות כף הרגל שלהם באופן ספציפי.

במאמר הבא, ארחיב על השיטות השונות לטובת ייצור מדרסים בהתאמה אישית, אך ראשית כל חשוב לדעת כי ישנן גם שיטות שונות ללקיחת מידות למדרסים, לכל אחת יתרונות וחסרונות שכדאי להכיר.

שיטות ייצור מדרסים בהתאמה

פיסול מדרסים

שיטה זו מתייחסת לאבחון נכון ומדויק של הבעיות הספציפיות בכפות הרגליים, תוך התייחסות למנח כפות הרגליים.

במסגרת ייצור מדרסים בהתאמה אישית בשיטה זו, טכנאי המדרסים ייבחר את חומרי הגלם המתאימים ביותר לפתרון הבעיה הספציפית ופיסול שכבות חומרי הגלם בהתאמה ולצורך תיקון מנח כפות הרגליים.

CNC

שיטה לייצור מדרסים ע"ב חריטה של חומר פולימרי, כאשר החריטה מתבססת על צילום של כף הרגל.

שינוי מדרס מדף

במקרה זה, משתמשים במדרס מדף, מחממים אותו ומתאימים אותו לכף רגל המטופל.

במסגרת זו, מונחת ניילונית על כף הרגל, על מנת שהמטופל לא יקבל כוויה לאחר חימום המדרס, הוא מונח על הניילונית ועובר התאמה למצב הרצוי.

שימוש בספידה אוניברסלית

בשיטה זו לוקחים שכבת ספידה אחת או יותר, מחממים אותה על בסיס שבלונה שנלקחה מכפות הרגליים של המטופל ללא חישוב משקל, תיקון זווית ותיקון בעיות כף הרגל בכלל.

לסיכום

על מנת להבהיר את נושא שיטות ייצור המדרסים ואיכותם המקצועית והרפואית, חשוב לדעת שלא כל מה שנכנס לנעל ומוגדר כמדרס הוא אכן מדרס  – מוצר מדף, שאינו מותאם באופן אישי לכף הרגל ואינו בא לפתור בעיה רפואית ספציפית אינו מדרס אלא ספידה!

כפי שלמדנו, ישנן שיטות שונות ללקיחת מידות מדרסים וישנן מגוון שיטות ייצור מדרסים, על מנת שתבחרו את המוצר הטוב ביותר עבורכם (המחיר הוא רק נתון אחד בשקלול הסופי), מומלץ שתבחרו מכון אורטופדי המחזיק בטכנאי מדרסים מוסמך, בעל ידע וניסיון רב בייצור מדרסים מסוגים שונים.

וגם המלצות כמובן, לא יזיקו! 🙂  

בהצלחה!

לוגו יגאל מכון אורטופדי
שעות פעילות המכון
בחג הפסח !

ערב חג ראשון ושני סגור.
חג ראשון ושני סגור.
שישי חול המועד סגור.
ימים רביעי וחמישי בחול המועד פתוח:
09:00-16:00.
מאחלים לכולם חג פסח שמח וכשר!