מדרסים בהתאמה ממוחשבת

תוכן עניינים

יתרונות מדרסים בהתאמה ממוחשבת

היתרונות של מדרסים בהתאמה ממוחשבת אישית הם עצומים לעומת מדרסים ביצור סדרתי הנמכרים בכל בית מרקחת או אפילו חנות נעליים: מדובר במדרסים המיוצרים בהתאמה אישית לכף הרגל ועל כן הם מדרסים יעילים יותר, מדויקים יותר ובעיקר טיפוליים. מה חשוב בשיטת ההתאמה של המדרסים? זאת במאמר שלפניכם.

מדרסים בהתאמה אישית

על חשיבותם של מדרסים בהתאמה אישית אין צורך לפרט. עם השילוב הנכון של חומרים וטכנולוגיה, מדרסים מותאמים אישית יכולים לספק מענה לבעיה האורטופדית הספציפית וכמו כן תמיכה וריפוד מעולים, כמו גם להפחית חיכוך באזורים רגישים בכפות הרגליים. על ידי התחשבות בצרכים האישיים של כל אחד ואחת, מדרסים מותאמים אישית מאפשרים להרגיש נוחות לאורך כל היום. 

מכיוון שלכל רגל יש את האנטומיה הספציפית שלה, נדרש פתרון מותאם אישית ולכן קיימות שיטות שונות למידול (מלשון מודל) כף הרגל, מיפוייה וייצור המדרסים בצורה המיטבית.

מדרסים הנבנים בהתאמה אישית חייבים להיות מותאמים כמובן לבעיות האורטופדיות הספציפיות של כף הרגל ואף לתמוך בפעילויות השונות אותן מבצע בעל המדרס, לדוגמא:

 

  • מדרסים המותאמים לטיפול במגוון בעיות אורטופדיות, כגון: דורבן, בעיות של כאב ניכר וכרוני ועד לקושי בהליכה ובעמידה, פלטפוס, מורטון נוירומה ועוד.
  • בעיות, נמק ופצעים בכף רגל סוכרתית.
  • כאבי מפרקים, כמו כאבי גב וברכיים כרוניים.
  • קריסה של כף הרגל.
  • מדרסים המותאמים לאנשים העוסקים בספורט בעצימות גבוהה ולאצנים.

ייצור מדרסים בהתאמה ממוחשבת

טרם ייצור המדרסים נדרש להבין מה הבעיה, באמצעות מיפוי ממוחשב של כפות הרגליים, המציג תמונת מצב אורטופדית המסייעת לאבחן את סוג הבעיה.

את ההתאמה האישית ניתן לעשות במספר שיטות, לדוגמא:

שיטה אחת היא הטבעת כפות הרגליים בקופסאות דריכה על ידי הנחייה וליווי של האורטוטיסט (טכנאי המדרסים) לטובת יצירת מודל ספציפי של כפות הרגליים וייצור המדרסים בעבודת יד על בסיס מצב כפות הרגליים שאובחן. 

שיטה נוספת היא סריקה ממוחשבת (דריכה של משטח מיוחד) של כף הרגל ויצירת קובץ ממוחשב הנשלח לייצור (לרוב באמצעות טכנולוגיית CNC).

מדרסים בהתאמה ממוחשבת

מהם היתרונות בהתאמת מדרסים ממוחשבת?

היתרון העיקרי באוטומציה של תהליך ההתאמה הוא השגת דיוק מרבי, מה שמשפיע על האפקטיביות של המדרסים בוויסות הלחץ על כפות הרגליים.

יתרונות נוספים הם שהתהליך מהיר מאוד, כלומר המיפוי הממוחשב נעשה במכון האורטופדי ומיד מתקבלות התוצאות, אשר מאפשרות את ייצור המדרסים.

הדרך הקלאסית להתאמה אישית של מדרסים היא יצירת מדרסים לפי מידת גבס, כאשר תהליך הייצור מתבסס על המיפוי הממוחשב של כך הרגל שנעשה מוקדם יותר.

מומחה למדרסים

ככלל, יתרונות המדרסים בהתאמה ממוחשבת הם משמעותיים לאפקטיביות ההבנה של הבעיה הרפואית הקיימת וייצור המדרסים בהתאם. ומכיוון שכך, תמיד כדאי לבחור קודם כל במומחה כף רגל מנוסה ומומלץ לאבחון הבעיה והתאמת מדרסים, וזה חשוב יותר מהשיטה בה הוא עובד להתאמה אישית של המדרסים. 

מומחה מומלץ שגם עובד על בסיס התאמה ממוחשבת, מתכלל את כל היתרונות: מדרסים בהתאמה ממוחשבת שמותאמים ע"י מומחה למדרסים ישיגו את האפקטיביות המרבית.

יגאל מכון אורטופדי – מדרסים מומלצים בהתאמה אישית

במכון האורטופדי שלנו ברמת גן, אנו מייצרים מדרסים מחומרים טבעיים, בהתאמה אישית לכלל בעיות כף הרגל ולמבוטחי כל קופות החולים. המדרסים מיוצרים במקום לאחר מיפוי ממוחשב של כף הרגל ואבחון הבעיה הרפואית ממנה סובל המטופל. האבחון מתבצע על ידי יאיר דרורי, מומחה לכף הרגל וטכנאי מדרסים מוסמך (ORTHOPADIE SCHUH UND TECHNIK).

אנו מייצרים מגוון רחב של מדרסים לשימושים שונים, כגון: מדרסים ביומכניים, מדרסים לספורט ולריצה, מדרסים מדרסים למגוון רחב של בעיות ומחלות כף הרגל. פלטפוס, קשת גבוהה, מורטון נוירומה ועוד.