האם מדרסים ביו מכניים חייבים להיות קשיחים?

תוכן עניינים

מדרסים ביו מכניים, הם מדרסים המסייעים לשנות את מנח ותנועת כף הרגל.

הם נחשבים טיפול אפקטיבי לטיפול בגמישות יתר בכף הרגל, פלטפוס, קשת גבוהה, שחיקה של הפרקים באזור כף הרגל, עודף משקל משמעותי המעמיס על אזור הרגליים ומצבים רפואיים נוספים.

לכן, מדרסים ביו מכניים נחשבים בחוד החנית של הטיפול בבעיות מהסוגים האלו והם יכולים להעלות משמעותית את איכות החיים של הסובלים מכאבים בכף הרגל, בגב ובברכיים, המגבילים אותם בחיי היום-יום ומונעים מהם לבצע פעולות שונות.

על הטיפול באמצעות מדרסים ביו מכניים ממליץ בדרך כלל אורתופד או רופא במרפאת כאב ולכן, כל מי שסובל מכאבים צריך לגשת לייעוץ מקצועי, לאבחן את הבעיה ולטפל בה באמצעות מדרסים ביו מכניים.

מידת הקשיחות של מדרסים ביו מכניים

כדי שתתבצע מניפולציה משמעותית על תנועת כף הרגל, במטרה להפחית את הכאבים, מדרסים ביו מכניים הם בדרך כלל קשיחים. הם עשויים חומרי גלם עמידים כמו פולאוניל (חומר טרמו-פלסטי), סיבי פחם וגרפיט, שעם ועוד, שהופכים אותם למוצר אורתופדי יעיל. 

עם זאת, מידת הקשיחות של מדרסים ביו מכניים, נקבעת בהתאמה אישית, הקריטית למידת הצלחתם בטיפול בבעיה והפגת הכאבים. 

מכון אורתופדי המתמחה בייצור מדרסים ביו מכניים, קובע את סוג הפעילות שאמורה להתבצע באמצעות המדרסים ואת מנח הרגל בעת העמסת משקל (בזמן הליכה, ריצה, קפיצה או הרמת משאות כבדים) ובהתאם לכך קובע את רמת הקשיחות שלהם.

מה יקרה אם לא תטופלו עם מדרסים ביו מכניים?

מדרסים ביו מכניים שאינם קשיחים מספיק, שאינם מיוצרים באופן איכותי או שהמטופל מחליט לוותר על השימוש בהם למרות הכאבים, עלולים לגרום להחרפת הבעיות האורתופדיות בטווח הארוך ולירידה נוספת באיכות החיים, תוך התמודדות עם כאבים ובעיות בלתי הפיכות: דלקות, בעיות מבניות ובעיות חדשות בצוואר, בגב, בכתפיים וברגליים. 

שימו לב כי מדרסים גמישים, או מדרסים הנמכרים מוכנים על מדפי הפארמים, הם לא תמיד פתרון מספק לבעיות מהן אתם סובלים. לכן, חשוב לפנות לקבל טיפול בהקדם ולפנות לספק מקצועי ואמין של מדרסים ביו מכניים.

יגאל מכון אורטופדי – עיצוב ופיסול מדרסים בהתאמה אישית

אנו מייצרים מדרסים ביו מכניים לכל בעיה בכף הרגל ולכל מאפיין קליני של לקוח (משקל, גובה, פעילות וכו'). 

תוכלו למצוא אצלנו מדרסים מותאמים אישית למגוון רחב מאוד של בעיות אורטופדיות, כגון:

כמו כן בניית מדרסים ביומכניים בהתאמה אישית לכף הרגל לעוסקים בפעילות אינטנסיבית, כגון: