מדרסים בהתאמה אישית לספורטאים

תוכן עניינים

מדוע מדרסים בהתאמה אישית לספורטאים חשובים?

בזמן פעילות ספורטיבית, מוטל עומס רב על כפות הרגליים. אולם מסתבר כי מדרסים בהתאמה אישית, במיוחד לספורטאים, לא נועדו אך ורק להקל על הלחץ בכדי למנוע כאבים בכף הרגל. המדרסים מסייעים לשמור על גוף וגב יציב, הם יכולים להקל על העומס מטול על מפרקים כמו ברכיים. מדרסים לספורטאים יכולים למנוע מקרים מסוימים של שברי מאמץ ופציעות אחרות. אולם חשוב לעשות הבחנה עקרונית. כפי שיש הבדלים בין סוגי ספורט שונים, כך עשויים להיות הבדלים חיוניים, בין מדרסים המיועדים לעוסקים בפעילויות ספורט שונות ונבדלות. 

משמעות ההתאמה האישית של המדרסים

ראשית חשוב להצביע על היתרונות והמטרות של מדרסים לספורטאים בהתאמה אישית. 

  1. מבנה מותאם – התאמה אישית מביאה בחשבון את מבנה כף הרגל. מדרסים בייצור המוני הם בעלי יעילות פחותה שכן הם סטנדרטיים ולא מותאמים לגובה הקשתות ברגל, למבנה העקב וכן הלאה. 
  2. צורת היציבה – לכל ספורטאי, ממש כמו לכל אדם, צורת יציבה אישית משלו. הדבר מביא לכך שבהתאמה אישית של מדרסים לספורטאים, חשוב לבדוק את צורת היציבה האינדיבידואלית. כאשר צורת היציבה איננה אופטימלית, מלבד תרגול של יציבה שונה, התאמת מדרסים יכולה לעזור. 
  3. סוג הפעילות – מדרסים בהתאמה אישית לספורטאים מיוצרים תוך התחשבות בסוג הפעילות, עוצמת הפעילות ורמת העומס המוטלת על הספורטאי. מטבע הדברים, אופי הפעילות של העוסקים בריצה למשל, שונה מאופי הפעילות של רוכבי אופניים מקצועיים. 
  4. סוגי נעלים – התאמה אישית של מדרסים, יכולה לקחת בחשבון את סוג ואופי הנעליים בזמן הפעילות. כך למשל נעלי ריצה, נעלי רכיבה, נעלי כדורגל וכן הלאה. בסיכומו של דבר, התחשבות בכלל הגורמים מובילה ליצירת מדרס אפקטיבי ויעיל במיוחד. 

אפיוני מדרסים בהתאמה, על פי ענפי ספורט 

כעת כמה דגשים שאותם מביאים בחשבון בזמן ייצור והפקת מדרס אישי לעוסקים בספורט. 

  • בענפי ספורט מסוימים, הספורטאי מבצע תנועות חדות, פונה לכאן ולשם. בהפקת המדרס יש להביא זאת בחשבון. זה קיים לדוגמא בענפים כמו כדורגל, כדורסל. המדרס נועד להפחית את העומס בביצוע תנועות מהירות לכיוונים שונים.  
  • בענפי ספורט מסוימים, הספורטאי נדרש לבצע קפיצות וניתורים. זה קיים לדוגמא באתלטיקה, בכדורעף וכדומה. המדרסים המיוצרים לעוסקים בענפי ספורט כאלה, צריכים להיות בעלי יכולת משופרת לבלימת זעזועים. 
  • מדרסים המיועדים לאצנים שרצים ריצות ארוכות, מיוצרים תוך הנחה שהריצה נעשית לרוב בקו ישר, לאורך פרקי זמן ממושכים יחסית. המדרס נועד לייצב את הרגל ולהפחית לחץ מתמשך, חוזר ונשנה, שעלול להוביל לשברי מאמץ.  

במשך עשרות שנים אנו מייצרים את מדרסי הספורט שלנו בשיטה ייחודית מחומרים טבעיים. את המכון שלנו פוקדים באופן קבוע שחקני כדורסל ורצי מרתון מהשורה הראשונה שיודעים שבשביל תוצאה טובה חייבים מדרס מושלם. ומדרס מושלם עושים אצל יגאל מכון אורטופדי.

 

לסיכום, חשוב לדעת, פעילות ספורטיבית אינטנסיבית מחייבת פעולות למניעת נזקים. אחת מהפעולות היא רכישת מדרסים אשר מסייעים לייצוב כפות הרגליים והיציבות, בלימת זעזועים וכו'.

רכישת מדרסים אשר מותאמים באופן מושלם לסוג הפעילות ולנתונים הפיזיולוגיים של הספורטאי (גובה, משקל, תצורת כפות הרגליים ועוד), יקלו על העומס החל על הגוף במסגרת הפעילות, יפחיתו לחצים לא רצויים על המפרקים, ימנעו כאבים ופציעות מיותרות.

פציעות ריצה

יגאל מכון אורטופדי – מדרסים מומלצים בהתאמה אישית

במכון האורטופדי שלנו ברמת גן, אנו מייצרים מדרסים מחומרים טבעיים, בהתאמה אישית לכלל בעיות כף הרגל ולמבוטחי כל קופות החולים. המדרסים מיוצרים במקום לאחר מיפוי ממוחשב של כף הרגל ואבחון הבעיה הרפואית ממנה סובל המטופל. האבחון מתבצע על ידי יאיר דרורי, מומחה לכף הרגל וטכנאי מדרסים מוסמך (ORTHOPADIE SCHUH UND TECHNIK).

אנו מייצרים מגוון רחב של מדרסים לשימושים שונים, כגון: מדרסים ביומכניים, מדרסים לספורט ולריצה, מדרסים מדרסים למגוון רחב של בעיות ומחלות כף הרגל. פלטפוס, קשת גבוהה, מורטון נוירומה ועוד…