תוכן עניינים

יתרונות קינזיו טייפ

Kinzio Tape הוא מוצר השייך לקבוצת המוצרים המיועדים לחבישת ספורט, וייחודו הוא בכך שהוא עשוי מכותנה דקה ואלסטית במיוחד, בעלת חוזק מתיחה של עד 140%, בדומה לזה של שריר האדם. והוא גם עמיד במים וניתן לשימוש בין 3-5 ימי פעילות.

המוצר נועד לסייע ולהקל על תהליך ההחלמה של פציעות ודלקות שרירים. 

חבישת האזור הפגוע בעזרת קינזיו טייפ עוזרת להפחית את נפיחות השרירים על ידי הרמה פסיבית של העור, מה שיוצר אפקט ואקום המאפשר ניקוז של רקמות נפוחות וחבולות.

כמו כן, קינסיו טייפ מספק תמיכה חיצונית לשריר, ויכול לעזור גם לספורטאים ולמתאמנים עם טונוס שרירים נמוך, לשפר את הביצועים על ידי הגברת הפרופריוספציה.

קינסיו טייפ (הידוע גם כטייפ קינסיולוגי) משמש לחבישת שרירים פצועים ולעטיפה התומכת שלהם. ניתן לראות אתלטים המשתמשים ב-Kinesio tape, אבל גם מאמנים רבים משתמשים בו באופן נרחב.

קינזיו טייפ – האם זה באמת עוזר?

טייפ היא שיטת טיפול נפוצה למניעת כאבים אורטופדיים בקרב פיזיותרפיסטים כיום.

קינזיו טייפ, הקרוי על שם קנזו-קייס, כירופרקט שהמציא אותו בשנות ה-70, הוא תחבושת אלסטית, בניגוד לטייפ רגיל. 

מאז המשחקים האולימפיים בשנת 2008, מוצר זה נמצא בשימוש נרחב על ידי ספורטאים רבים. 

קינזיו טייפ משמש לטיפול ומניעה של פציעות אורטופדיות, להפחתת כאבים ונפיחות וליצירת עיכוב או עירור שרירים. 

הקינזיו-טייפ מתאים לכל סוגי האוכלוסייה ובמיוחד לאוכלוסיית הספורטאים מאחר והוא מטפל בשריר המסוים עליו הוא מודבק. גם אם נרטב, ניתן להשאיר אותו על העור למשך מספר ימים.

קינזיו טייפינג

אפקט קינזיו טייפ

כיום, ישנן עדיין דעות שונות לגבי השפעת הקינזיו טייפ. אחת ההשערות היא שקינזיו-טייפ מאפשר זרימת דם ולימפה טובה יותר על ידי הרמת העור עליו הוא מודבק ומכאן עוזר להפחית את הכאב. 

מצד אחד, הרמת העור מפחיתה את הלחץ מקולטני הכאב הממוקמים בשריר ובמפרק, ומצד שני מגרה קולטנים האחראים על תחושה עמוקה (פרופריוספציה) של המפרק. יתר על כן, הגמישות של הקינזיו-טייפ מאפשרת תנועה נכונה של המפרק ואף תיקון של תנוחת השריר (יישור).

בנוסף, שימוש מתאים בקינזיו טייפ יכול להפחית את טונוס השרירים אם הוא מתקצר או מכווץ או מצד שני לעורר את עבודת השריר אם הוא רפוי וחלש. 

בהתאם למטרות השונות, בהדבקה ניתן להשפיע על מידת המתיחה והכיווניות שלה ומכאן לעורר עבודה שרירית או לדכא אותה. בנוסף, ניתן להפחית את עייפות השרירים באמצעות הדבקה מתאימה.

שימושי קינזיו טייפ

לקינזיו טייפ שימושים שונים ואף טיפול ושיפור ההרגשה באזורים שונים של הגוף, כגון קרסוליים, ברכיים, כתפיים, מרפקים, גב ועוד .
באמצעות הקינזיו טייפ ניתן למשל, להרגיע את המערכת העצבית של העור, לפזר בצקות ושטפי דם, גירוי מערכת השרירים לטובת הרפייה או כיווץ, ייצוב מפרקי ועוד.
ישנה חשיבות רבה במיקום הקינזיו טייפ ושמירה על המתח הנדרש ולשם כך, מומלץ לגשת לאיש מקצוע אשר לאחר אבחון הבעיה ידע למקם נכון את החבישה.
טיפול בקינזיו טייפינג

מיכאל בודס, מטפס/ נינג'ה/ מאמן במכבי "ויקינג" ת"א.
מקבל טיפול בטייפינג.

המאמר נכתב באדיבות יאיר דרורי,

טכנאי / מטפל של נבחרות טיפוס junior , A , B במועדון ספורט מכבי "ויקינג" תל אביב בין השנים 2019-2023 ומטפל במטפסים מקצועיים מכל רחבי הארץ.

חבישת קרסול
חבישת ברך
חבישת כתף
חבישה ייעודית למטפסים
Previous slide
Next slide
לוגו יגאל מכון אורטופדי
שעות פעילות המכון
בחג הפסח !

ערב חג ראשון ושני סגור.
חג ראשון ושני סגור.
שישי חול המועד סגור.
ימים רביעי וחמישי בחול המועד פתוח:
09:00-16:00.
מאחלים לכולם חג פסח שמח וכשר!