סובלים מכאבי צוואר לאחר שינה או בזמן מנוחה?

מעוניינים לשפר את איכות החיים ולהימנע מכאבי צוואר כרוניים? ובכן, עשרות אלפי ישראלים מתמודדים עם כאבי צוואר בדרגות שונות של כאב. התופעה ידועה גם בכינוי "צוואר תפוס", זו תלונה שכיחה בקרב מטופלים. יכולות להיות סיבות רבות לכאב ולרוב ניתן לקבל טיפול יעיל ופשוט, ללא צורך בטיפול פולשני מורכב המחייב החלמה ארוכה ושיקום. כדי להציע פתרון יעיל למטופל הסובל מכאבי צוואר עליו לעבור אבחון מקצועי אצל רופא מומחה. האבחון כולל בדיקה גופנית, רקע היסטורי, תשאול ובמידת הצורך מפנים את המטופל לבדיקות הדמיה (צילום רנטגן, CT או MRI) של אזור עמוד השדרה הצווארי.

סיבות לכאבי צוואר אחרי שינה

כאבי צוואר מופיעים בצורה הדרגתית או פתאומית, הכאב יכול להיות חד או קהה, לטווח קצר (שעות עד מספר ימים) או כרוני. כאב חד וכרוני עלול להקרין גם לאזורים אחרים בגוף כמו לאזור השכמות, למרכז הגב ולכפות הידיים. כתוצאה מהכאב עלולים לסבול ממגבלת תנועה של הצוואר והגוף, מכאבי ראש, מחולשה בגפיים, מתחושת נוקשות, מבחילות ובמקרים מסוימים הבעיה עלולה לגרום לוורטיגו.

יש סיבות רבות העלולות לגרום לכאבי צוואר, במיוחד כיום בעולם המודרני בו רבים יושבים שעות ארוכות וממושכות מול מסכי מחשב וטלוויזיה או נוהגים זמן רב בתנוחת ישיבה לא טובה. בין הסיבות השכיחות לכאבי צוואר לאחר שינה ניתן למצוא מחלות ופתולוגיות שונות באזור עמוד השדרה הצווארי, מתח נפשי, טראומה, תאונות, עומס יתר על אזור הצוואר, תנוחת שינה לא טובה, פריצת דיסק צווארי ועוד.

טיפול יעיל בכאבי צוואר

תנוחת צוואר לא נכונה במהלך השינה עלולה לגרום לכאבים חזקים וחריפים בצוואר בלילה וביום למחרת. זו בעיה מוכרת המחייבת אבחון מקצועי על מנת להתאים את הפתרון היעיל והנכון. חשוב לזכור כי במהלך השינה והמנוחה מפרקי הצוואר נמצאים בתנוחות לא שגרתיות לגוף האדם למשך פרק זמן ארוך. במהלך השינה משנים את התנוחה מספר פעמים, לעתים ישנים על מזרן לא נוח או פגום, ויש מקרים בהם ישנים עם הרבה כריות או מניחים את הראש על כרית קשה או רכה מדי.

למעשה, לכרית יש תפקיד חשוב בשינה בריאה, טובה ונכונה, במקרים מסוימים ניתן להימנע מכאבי צוואר אחרי השינה באמצעות החלפת הכרית ללא צורך בטיפול נוסף. במכוני אורטופדיה ופיזיותרפיה ניתן לרכוש כרית אורטופדית המותאמת למבנה הצוואר ותנוחת השינה המועדפת על ידי המטופל. יש מגוון עצום של כריות אורטופדיות כגון כרית אנטומית עם שקע המיועד לצוואר, כרית ויסקו נוחה ויש גם כריות עם חומר אלסטי הזוכר את מנח הצוואר, זו כרית מומלצת לסובלים מכאב צוואר.

כמו כן, חשוב לעבור אבחון מקצועי כדי להתאים במידת הצורך טיפולי פיזיותרפיה לצוואר, הטיפול מותאם אישית ומספק מענה איכותי לבעיה ממנה סובלים ולדרגת הכאב. במהלך הטיפול משלבים תרגילים לשיפור טווח תנועה של הצוואר ותרגילים ייעודיים לחיזוק שרירי הצוואר.

לוגו יגאל מכון אורטופדי
שעות פעילות המכון
בחג הפסח !

ערב חג ראשון ושני סגור.
חג ראשון ושני סגור.
שישי חול המועד סגור.
ימים רביעי וחמישי בחול המועד פתוח:
09:00-16:00.
מאחלים לכולם חג פסח שמח וכשר!