מדרסים לקשת גבוהה

כדורסל ◦ כדורגל ◦ טניס ◦ טריאתלון ◦ ריצת מרתון

מדרסים לקשת גבוהה

בעיית הקשת הגבוהה, המכונה גם pes cavus או קשתות גבוהות, היא מצב המאופיין בקשת גבוהה באופן חריג בכף הרגל (ההיפך מפלטפוס). אצל אנשים עם קשתות גבוהות, קשת כף הרגל בולטת יותר מהרגיל, מה שגורם לכף הרגל למראה "דמוי טופר". המדרסים שאנו מייצרים לבעיית הקשת הגבוהה הם מדרסי אורטוטק ביומכניים מתקנים שמותאמים באופן אישי, מפחיתים את הקיעור ברגל האחורית ובעצם מונעים את "קריסת הרגל" ואת הכאבים הנלווים

הסבר על תופעת הקשת הגבוהה

כאשר מדברים על תופעת הקשת הגבוהה מדברים למעשה על דפורמציה מולדת. לצד היותה בעיה תורשתית או משפחתית, עלולה זו להיות גם בעיה על רקע נוירולוגי  או להופיע גם מחמת חוסר איזון שרירי. מדרסים לקשת גבוהה חייבים להיות מיוצרים בהתאמה אישית לנתוני הרגל וכל מדרס אחר עלול לגרום נזק. יגאל מכון אורטופדי מתמחה בייצור מדרסים לקשת גבוהה באמצעות מיפוי ממוחשב של כף הרגל וייצור מדרסים מהחומרים הטובים בעולם.

קשת גבוהה עלולה להוביל לבעיות ותסמינים שונים כמו:

1. כאבים בכף הרגל: הקשת המוגברת עלולה להפעיל לחץ מוגזם על הכדור והעקב של כף הרגל, מה שמוביל לכאב ואי נוחות.
2. חוסר יציבות: קשתות גבוהות עשויות להפוך את כף הרגל לפחות יציבה, ולהגביר את הסיכון לנקעים בקרסול או לפציעות אחרות.
3. יבלות : הלחץ המוגזם על אזורים מסוימים בכף הרגל עלול לגרום להיווצרות של יבלות.
4. קשיי שיווי משקל וקואורדינציה: חלק מהאנשים עם קשתות גבוהות עלולים לחוות אתגרים בשיווי משקל וקואורדינציה עקב המבנה המשתנה של כף הרגל.

 

מהו גורם הכאב?

כפי שאמרנו, הקשת המוגברת, גורמת לכאבים בכף הרגל. הסיבה לכך הינה קשת מוגברת בעצמות המטטרסלים. איך זה מתרחש? משטח המגע בקרקע הינו קטן וכך למעשה רוב העומס הוא על ראשי המטטרסלים. גם הטיה של כף הרגל מגבירה את העומס והתוצאה? חלוקת הכאב לשאר ראשי העצמות.

חשוב לציין כי שכיחות הסובלים מקשת גבוהה הנה מעל עשרה אחוזים מהאוכלוסיה ויש מחקרים המעידים כי לא מעט אנשים הסובלים מהבעיה יסבלו מכאבים בכפות רגליהם בטווח הארוך. אנשים הסובלים מבעיה של קשת עמוקה יסבלו מנוקשות ואף חוסר בלימה של זעזועים. כמו כן, יסבלו מכאבים ודלקות בכף הרגל ואף בגפה התחתונה.

 

מדרסים לסובלים מקשת גבוהה

השימוש באמצעות מדרסים לסובלים מקשת גבוהה יבואו לידי ביטוי במניעת קיעור ברגל האחורית – זה חשוב כי הרעיון הוא לייצר יציבות לטראלית (כלפי חוץ). רגל בעלת קשת גבוהה עלולה לצור עומס בלתי מאוזן וחוסר יציבות. אז איך יעזרו כאן המדרסים? פשוט מאוד, הם למעשה ימנעו יתר קריסה של כף הרגל בזמן הדריכה. בחירת מדרסים בהתאמה אישית על ידי מומחה כף הרגל, יעניקו לסובלים מהבעיה מדרסים צמודים שיקצרו את זמן המגע וכך למעשה יורידו את רוב העומס.

 

מה חשוב כאשר מתאימים מדרסים לקשת גבוהה

  •  יכולת בלימת זעזועים טובה – כאמור גמישים ורכים.
  • חשוב לייצר הגבהה של לפחות 3 סנטימטר – זה נדרש כי כך למעשה הרגל תגיע לטווח תנועה נכון.
  • חשוב לייצר מדרסים עם בית עקב עמוק – זה חשוב כי זה יכול לשפר את היציבות. בין היתר רצוי כי המדרסים יהיו בעלי קשת אורכית צמודה ורחבה. מצב זה יגדיל למעשה את שטח המגע בזמן הדריכה ויפחית עומסים מראשי המטטרסלים.

זקוקים למידע נוסף? רוצים לשים סוף לכאב? השאירו את פרטיכם האישיים ומומחה כף הרגל ישמח לענות לכם על כל שאלה.

יגאל מכון אורטופדי 072-3308515

לוגו יגאל מכון אורטופדי
שעות פעילות המכון !

בעת קשה זו, אנו ממשיכים לתת מענה לצרכים האורטופדיים של קהל לקוחותינו.
המכון מקבל לקוחות בכל ימי השבוע -
אך מומלץ לתאם טלפונית את ההגעה!
אנו מחזקים את כוחות הבטחון
ואת משפחות החללים, הנעדרים והפצועים!